fbpx
2021-Avrupa-E-Ticaret-Gida

2021 Avrupa E-Ticaret Gıda Alışveriş Trendleri Neler Olacak?

E-ticaretin dünya genelindeki hacmi, son üç yılda yüzde 73 artış göstererek 3,5 trilyon dolara ulaştı.

Başta E-ticaret sektörünün yoğun kullanıldığı İngiltere ve Almanya olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde online alışveriş %130’lara varan artış gösterdi. 2021 yılını e-ticaret açısından verimli kılmak adına birçok firma yeni tekonolojilere yatırım yapıyor ya da teknolojik trendleri takip ederek müşteri ilişkilerine bu trendleri uyguluyor.

Covid-19’un tüm dünyayı evlerde tuttuğu dönemde Her ne kadar Marketler ve Eczaneler açık kalsa da hızlı tüketim ürünlerinde aşırı bir artış gerçekleşti. Avrupa’da özellikle biraz daha şehir dışında yaşayan tüketiciler ana alışveriş kanalı olarak online’ı kullandılar. Bu rakam pandemi öncesine göre %10’luk bir artışı ifade ediyor. Online alışveriş yapanların birçoğu zaman içerisinde sepet miktarını ve değerini arttırdılar. Aşağıdaki grafikten de görüleceği üzere Alman tüketicilerin yarısından fazlası pandemi sürecinde daha fazla alışveriş yaptılar. Fransız, İtalyan ve İspanyol müşterilerde  bu oran %70 ve daha fazla. Rapor için tıkla.

Çok belirsiz zamanlardan geçiyoruz. Bir yandan sağlığımızı korumaya çalışırken bir yandan da günlük işlerimizi yapmaya ve yoluna koymaya çalışıyoruz. Pandemi son hızıyla devam ederken, dijital teknoloji, tüketici alışkanlıklarını, iletişimi ve alışveriş yapma alışkanlıklarını değiştirmeye devam ediyor.  Üretici ve Perakende şirketlerin “Yeni Normal” adını verdiğimiz bu değişikliklere adapte olmak için çok hızlı hareket etmeleri gerekiyor.

Peki, Müşteri Alışkanlıklarındaki bu değişiklikler neler? Gelin aşağıda beraber inceleyelim.

Teslimat

Müşteriler ve Şirketler için teslimat süresi ve şekli her zaman problemli olmuştur. Ubereats, Deliveroo, Instacart gibi teknolojik alt yapısına sürekli yatırım yapan şirketler artık daha kolay ve kısa sürede müşterilere siparişlerini ulaştırabiliyor. Ayrıca bu iş modelinin gelişmesi, teslimat servisi vermek isteyen ancak bu alana yatırım yapamayan firmalar için de bir can suyu oldu.

Mağazalar Teslimat Noktalarına Dönüşüyor

Müşteri alışkanlıklarının yan etkileri 2021 yılında da kendini gösterecek. 2020 yılında Pandemi’den dolayı bir kapanıp bir açılan mağazalar, e-ticaret alışverişlerinde teslimat noktası olarak kullanılmaya başlandı. E-ticaret’te planlanan bir iş modeli olmamasına rağmen, gerek tedbirler kapsamında alınan önlemler gerekse de mağazalardaki stokları müşteri ile buluşturmak için geliştirilen bu model 2021’de daha çok kullanılmaya devam edecek gibi görünüyor.

Online Alışveriş Kişiye Özel Olacak

İş dünyasında, pandemi başladığından beri online platformlar üzerinden canlı toplantılar daha da arttı. Artık, kısa süren toplantılar için saatler süren yolculuklar, yorgunluklar rafa kaldırıldı. Yaşadığımız yeni normal içerisinde artık online görüşmeler daha da yer edindi. Sadece toplantılar değil, eğitim de online’a kaydı. E-ticaret yapan perakendeci ve toptancılar gerek danışmanlık gerekse de yeni bir satış kanalı oluşturmak  için kişiye özel video satış yöntemlerini uygulamaya başlıyor. İster mobilya ister araba ister elbise satın, müşterilerinize ürünler hakkında soru sorabilecekleri ve satın alma yapabilecekleri online satış kanalları sunmaya çalışın.  Bu sayede müşterilerle ürün videoları paylaşabilir, müşterilere ürün hakkında bilgi verebilir, video arama üzerinden karşılıklı güven oluşturarak satış yapabilir ve yeni müşteriler kazabilirsiniz.

Son Olarak;

Her ne kadar e-ticaret hacmi ve alışkanlıkları büyük oranda artacak  ve değişecek olsa da, fiziksel mağazacılık ve fiziksek mağazadan alışveriş olmaya devam edecek. Birçok marka ve kurum, online ve offline deneyimi bir arada sunmanın yollarını arıyor. Mağazalarda sosyal mesafe kuralları üst seviyeye çıkarılmış kurallar ile uygulanacak.

Salih Boşca
E-Ticaret Uzmanı

Leave A Comment