fbpx
cevrimici-arama-davranislari

Çevrimiçi arama davranışları değişiyor!

We Are Social ve Hootsuite tarafından hazırlanan rapordan öne çıkan başlıklardan çevrimiçi arama davranışlarını sizler için değerlendirdik. Dijital 2021 raporunun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Bilgiyi bulmak, insanların çevrimiçi olmasının ana nedenidir ve dünyadaki İnternet kullanıcılarının neredeyse üçte ikisi bunun en büyük motivasyonlarından biri olduğunu söyleniyor.

Bununla birlikte, GWI’nin son araştırması, dünyanın arama davranışlarının değişmekte olduğunu ve bu değişen davranışın dijital bir kitleyle etkileşim kurmayı uman herkes için önemli sonuçları olduğunu gösteriyor.

Geleneksel arama motorları hala karışımın önemli bir parçası ve ankete katılanların yüzde 98’inin her ay bir arama motoru kullandıklarını söylüyor.

Bununla birlikte, ankete katılan 10 kişiden 7’sinden fazlası, her ay çevrimiçi bilgi bulmak için artık metin tabanlı arama motorları dışında en az bir araç kullandıklarını söylüyor.

Ses arayüzleri en popüler alternatiftir ve küresel internet kullanıcılarının yüzde 45’i son 30 gün içinde sesli arama veya sesli komutlar kullandıklarını söylemektedir.

Bu arada, dünyadaki İnternet kullanıcılarının neredeyse üçte biri de her ay cep telefonlarında görüntü tanıma araçlarını kullanıyor ve Pinterest Lens ve Google Lens gibi araçlar Latin Amerika ve Güneydoğu Asya’da özellikle güçlü bir şekilde benimsendi.

Ancak, gelişen arama davranışlarındaki belki de en ilginç eğilim, sosyal aramanın yükselişidir.

Küresel internet kullanıcılarının yaklaşık yüzde 45’i, satın almayı düşündükleri ürün veya hizmetler hakkında bilgi ararken sosyal ağlara yöneldiklerini söylüyor.

Bununla birlikte, bu rakam genç kullanıcılar arasında daha da yüksek ve Gen Z kullanıcıları, markaları arama motorlarında aramaya göre sosyal medyada arama olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor.

Aşağıdaki görselde marka araştırırken kullanıcıların kullanıcı yaş aralıklarını ve hangi ana mecrayı (arama motoru – sosyal ağlar kıyaslaması) kullandığını görüyoruz.

Abdulkadir Demir
Sosyal Medya ve Dijital İletişim Sorumlusu

Leave A Comment