fbpx
Makine_ögrenimi

Makine öğrenimi, e-ticaret şirketinize nasıl fayda sağlayabilir?

Teknoloji, özellikle yapay zekâ (AI) söz konusu olduğunda, bugünlerde her zamankinden daha karmaşık hale geliyor. En gelişmiş sistemler artık bir zamanlar yalnızca insanların başarması için mümkün olan şeyleri yapabiliyor ve kuruluşların her zamankinden daha iyi iş kararları almasına yardımcı oluyor.

Bilgisayarların, bir insan tarafından açıkça programlanmadan süreçlerini iyileştirip uyarlayabildiği makine öğrenimi adı verilen bir AI türü, çevrimiçi ürün veya hizmet satarak iş yapan insanlar için özellikle yararlı hale geldi.

Bir e-ticaret şirketi işletiyorsanız, gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sağlamak, daha çevik olmak ve daha önce erişemeyeceğiniz gelir akışlarını açmak için makine öğreniminin gücünden yararlanabileceğiniz çeşitli yollar vardır.

Kalıpları ve eğilimleri belirleyin

Ortalama bir müşterinizin kafasına gerçekten girebilseydiniz, onları neyin harekete geçirdiğini, neye ihtiyaçları olduğunu ve ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında ne düşündüklerini bilmek harika olmaz mıydı. Çevik, doğru ve otomatik, neden giderek daha fazla e-ticaret şirketinin manuel analizden makine öğrenimine geçtiğini anlamak kolaydır.

Büyük ölçüde geliştirilmiş ürün arama

Arama, herhangi bir e-ticaret işinin başarısı için çok önemlidir. Ürünleriniz potansiyel müşterilerin önüne çıkmazsa, varlığınızı nasıl bilecekler? Makine öğrenimi algoritmaları, e-Ticaret ürün arama sonuçlarını önemli ölçüde geliştirerek bu tıklama oranlarını, müşteri derecelendirmelerini ve dönüşümleri artırmaya yardımcı olabilir.

Makine öğrenimi, kullanıcıların arama deneyiminden çok daha fazlasını elde etmelerine yardımcı olur ve aradıkları ürün veya hizmetleri hassas bir şekilde belirleyebilir. Arama sürecine stratejik olarak dahil olan makine öğrenimiyle, arama sonuçları daha anlamlı hale gelir ve yalnızca arama çubuğuna yazdıklarından ziyade alışveriş yapanların gerçekte ihtiyaç duyduğu şeye yönelik hale gelir.

Ürün önerileri – müşterilerinizin neye ihtiyaç duyduğunu onlardan önce öğrenin

Yerinde satış söz konusu olduğunda, ürün önerileri en güçlü pazarlama biçimlerinden biridir. Mevcut ürün önerisi çözümleri, ne zaman ve nasıl öneride bulunulacağını belirlemek için genellikle bir ürünün popülerliğini analiz eder.

Öte yandan makine öğrenimi, bir müşterinin belirli satın alma alışkanlıkları, tercih ettikleri renkler veya görünümler ve oynamak zorunda kalabilecekleri bütçe türü gibi daha kesin ve bireysel verilerden yararlanacaktır. Bir adım daha ileri giderek, bir makine öğrenimi çözümü, en fazla geliri getirmesi veya satışları artırması muhtemel ürün önerilerine öncelik verebilir.

Büyük perakende şirketlerinin çoğu, ürünleri nasıl önereceklerini belirlemek için zaten makine öğrenimini kullanıyor olsa da, daha küçük şirketlerin aynı teknolojiden yararlanmasına yardımcı olabilecek birçok üçüncü taraf aracı var.

Makine öğrenimi işletmeniz için doğru mu?

Robotlar geliyor ve sadece işlerini çalmak ve bildiğimiz dünyayı ele geçirmek için burada değiller. Makine öğrenimi, müşterilerinin anlamlı görüşlerini elde etmek ve en önemlisi tıklamalar, satın almalar, tekrarlanan ziyaretler ve pozitif oluşturmak için en yoğun kaynak gerektiren ve maliyetli manuel işlemlerinin çoğunu otomatikleştirmek isteyen e-ticaret şirketleri için büyük bir varlık haline gelecektir.

AI ve Makine Öğrenimi

Özetle, AI, bir teknolojinin tekrarlayan insan alışkanlıklarını anlamasını gerektirir. E-ticaret pazarının müşteri ihtiyaçlarını anlamadan ve onlara hizmet etmeden ne kadar değer kazanabileceğini yeterince vurgulayamayız.

Yapay zeka ve makine öğreniminin potansiyel gücü her geçen gün artıyor. Yapay zeka, müşteri yolculuğunun tüm aşamalarında erişimini artırdığında, e-ticarette odak noktası akıllı önerilerden uzaklaşacaktır.

– Danielle Strouther, 

Yasin Bugur
E-Ticaret Uzmanı

Leave A Comment