![Pandemi-Sürecinin-E-Ticarete-Etkisi](https://auroradigital.com.tr/wp-content/uploads/2021/01/Web-site-gorsel-sablon-11.png)
Pandemi Sürecinin E- Ticarete Etkisi
- [email protected]
- 5 Ocak 2021
- E-Ticaret
- 0 Comments
Pandemi dönemi önceden dünyanın ön göremediği, hesaplayamadığı ve planlayamadığı ve aniden şekillenen bir süreci kapsıyor. Birden bire tüm güncel ve gelecek planlarının önemini yitirdiği e-ticaret pazarında dinamikler çok hızlı şekilleniyor. Bu dinamikleri yakından takip edebilen ve organizasyon anlamında bu dinamiklere hızlıca ayak uydurabilen şirketler bu süreçten oldukça karlı sivrildi. Gelin pandemi döneminde e-ticarette nelerin değiştiğine bir göz atalım.
![](https://trends.auroradigital.com.tr/wp-content/uploads/2021/01/shutterstock_1312249301-1024x565.jpg)
Pandemi Döneminde E-ticaret %159 Arttı
Dünya’nın önde gelen araştırma şirketlerinden olan Nielsen, covid-19 salgın döneminde Türkiye’nin e-ticaret kanalları üzerinden devam eden ticaretin ciddi bir artış gösterdiğini kaydetti ve verileri kamuoyuyla paylaştı. Açıklanan verilere göre dönemsel bazda bu yılki e-ticaret aktivitesi geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla ortalama %159 artış gösterdi. Kuaförlerin, berberlerin kapalı olması bu dönemde kişisel bakım ürünlerinin satışlarını yükselmesine sebebiyet verdiği gibi dışarıda kahve içme kültürümüzden kaynaklanan alışkanlıklarımızı da bırakmadığımızı rakamlar gösteriyor. E ticaret gıda satışı hususunda kahve satışlarında da ciddi artışlar söz konusu. Kısacası pandemi süresince kendimize baktık, temizlik yaptık ve çokça kahve tükettik.
Satış Hacmini En Çok Artıran Kategoriler
![](https://trends.auroradigital.com.tr/wp-content/uploads/2021/01/shutterstock_1819711061-1024x683.jpg)
Yapılan araştırmalara göre satış hacmini en çok artıran kategorilerin başında saç boyası, ağda ve tüy dökücüler ve hijyenik pedler yer alıyor. Bu istatistik gösteriyor ki kadın ürünleri e-ticaretin en tepede yer alan ürünler. Peki en çok artış gösteren ilk 10 kategori nasıl sıralanıyor? Gelin birlikte listeye bakalım:
- Saç boyası (%845)
- Ağda ve tüy dökücüler (%670)
- Hijyenik ped (%480)
- Hazır kahve (%419)
- Saç Kremi (%395)
- Sabun ve duş jelleri (%331)
- Çamaşır suyu (%319)
- Diş macunu (%274)
- Ev temizleyiciler (%260)
- Türk kahvesi (%253)
Salgın Sonrası Dönemde E-ticaret Yoğunluğu Devam Edecek mi?
Pandemi dönemi sonrası için yapılan araştırmalar gösteriyor ki pandemi döneminde e-ticaret noktasında edinilmiş alışkanlıklar kendilerini yeni normale hatta normalleşme dönemine de aktaracak. Tüketicilerle yapılan anketlerde alınan cevaplar yeni edinilmiş e-ticaret davranışlarının devamı yönünde.
Gıda, içecek ve ev temizlik ürünleri alışverişleri noktasında tüketicilerin %50’ye yakını bu ürünleri internetten satın almaya orta ve uzun vadede devam edeceğini belirtiyor.
Türk Kullanıcı Kalite Peşinde
Kaliteli ürüne olan ilgi daha da fazla artmış durumda. Yeni dönemde fiyat-performans konusunda performansın daha ağır basmaya başladığını müşahede ediyoruz. Tüketicilerin %60’ı kaliteli ve güvenilir ürünler için daha fazla ücret ödemeyi tercih edebileceklerini belirtiyor.
Yerli Markalar Tercih Sebebi
Özellikle market alışverişlerinde tüketiciler olabildiğince yerli ürün satın almak istiyorlar. E-ticaret müşterilerinin %76’sı pandemi dönemiyle birlikte yerli ürün almaya daha fazla dikkat ettiklerini ve bu davranış stilini devam ettireceklerini belirtiyor.
Yasin Bugur
E-Ticaret Uzmanı
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.
Son yorumlar