fbpx
YouTube-Algoritması-Onaylanmıs-20-Gercek

YouTube Algoritması İle İlgili Onaylanmış 20 Gerçek

YouTube’un algoritması, toplam tıklama ve görüntüleme sayısına göre izleyici memnuniyetini belirlemekteydi fakat bu sistem yıllar içinde değişti.

Peki bu, pazarlamacılar için ne anlama geliyor? Bu makale, YouTube’un algoritmasının nasıl çalıştığına ve ne yapmak üzere tasarlandığına dair bir genel bakış içeriyor.

Aşağıdaki bölümlerde YouTube’un algoritması hakkında tamamı şirketin kendisi tarafından onaylanan toplam 20 gerçek var.

Ayrıca bu yazının sonunda 20 maddeyi kısaca özet olarak görebilirsiniz.

Bazı yanlış anlamaları açıklığa kavuşturarak konuya başlayalım.

Pazarlamacıların YouTube ile ilgili en büyük yanlış anlaşılmalarından biri, tüm içeriğin tek bir algoritmaya göre sıralandığıdır.

YouTube, videoların ortaya çıktığı farklı alanlarda içeriği sıralamak için birden fazla algoritmaya sahiptir. Buna ana sayfa, önerilen videolar ve arama sonuçları dahildir.

Bu yazı, ana sayfadan ve önerilen video algoritmalarından oluşan YouTube’un öneri sisteminin nasıl çalıştığına odaklanmaktadır . YouTube, öneri sisteminin videolara gelen trafiğin çoğunun arama çubuğundan değil, nereden geldiğini bize gösteriyor.

YouTube’un öneri sistemi, izleyicilerin videoları bulması için değil videoların izleyicileri bulması üzerine tasarlanmıştır.

Bu sistem özellikle videolara izleyici veya reklamlarla trafik çekmek için tasarlanmamıştır. Öneri sistemi tam tersi şekilde işliyor. Bir kullanıcı YouTube’u ziyaret ettiğinde, öneri sistemi videoları çeker ve en iyi aday videoları o kullanıcının en çok izlediği şeye göre sıralar.

  • YouTube, her izleyicinin izlemek istediği videoları bulmasına yardımcı olmayı ve uzun vadeli izleyici memnuniyetini en üst düzeye çıkararak geri gelmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

En İyi YouTube Sıralama Faktörü: İzleyici Memnuniyeti

YouTube’un kullanıcılar için içeriği sıralama şekli zamanla değişti. İşte kısa bir tarihçe:

  • 2011 : En önemli sıralama faktörleri tıklamalar ve görüntülemelerdi.
  • 2012 : En yüksek sıralama faktörü izlenme süresiydi.
  • 2015- Bugün : En üst sıralama faktörü izleyici memnuniyetidir.

Yanıltıcı başlıklar ve küçük resimlerin bol miktarda tıklama tuzağına yol açtığı için videoları toplam tıklama ve görüntülemeye göre derecelendirmenin etkisiz olduğu kanıtlandı.

Toplam izlenme süresi, videoları sıralamak için daha iyi bir yol gibi görünüyordu. Ancak, kullanıcıların izledikleri içeriği beğenip beğenmediklerini hesaba katmadığı için kusurları vardı.

Şimdi, YouTube’un en büyük önceliği, içeriği bir kullanıcıyı memnun hissettirecek şeye göre sıralamaktır.

YouTube İzleyici Memnuniyetini Nasıl Ölçüyor?

YouTube, izleyici memnuniyetini ölçmek için bir anket ve sinyal kombinasyonu kullanır.

YouTube, kullanıcılara izledikleri videolar hakkında ne düşündüklerini soran anketler ile düzenli aralıklarla sorular sorarak kullanıcıların neleri sevdiğini öğrenir.

Anketlerden elde edilen veriler, hangi videoların son derece tatmin edici olduğunu belirler ve tahmin modellerini eğitmek için kullanılır.

YouTube ayrıca, beğenme, beğenmeme ve ‘ilgilenmiyorum’ düğmesinin tıklanması gibi izleyici memnuniyetini ölçmek için etkileşim sinyallerini de kullanır.

YouTube Ana Sayfadaki İçeriği Nasıl Sıralıyor?

YouTube ana sayfası, kullanıcılara, algoritmalar tarafından belirlenen ve izlenme olasılığının en yüksek olduğu bir dizi video gösterir.

YouTube’un ana sayfa sıralama algoritması, performans ve kişiselleştirme sinyallerinin bir kombinasyonunu kullanır. Her izleyiciye en alakalı önerileri sunmayı amaçlar.

YouTube ana sayfasındaki sıralama şunlara bağlıdır:

  • Performans : Tıklama oranını ve ortalama görüntüleme süresini kullanan YouTube, kullanıcıların ana sayfalarında görünen bir videonun diğer kullanıcılarla birlikte verdikleri tepkileri ve ilgilenme düzeylerini ölçer.
  • Kişiselleştirme : YouTube, bir kullanıcının video önerilerini izleme geçmişine ve belirli bir kanalla veya konuyla ne sıklıkla etkileşim kurduğuna göre kişiselleştirir.

Pazarlamacılar için Öneriler

YouTube ana sayfasında performansı en üst düzeye çıkarmak için videonuza objektif bir şekilde bakın ve kendinizi kanalınıza aşina olmayan yeni bir izleyici olduğunuzu varsayın.

Sahip olduğunuz her şey bir videonun başlığı ve küçük bir resmi olsaydı, kendinizi tıklamak zorunda hisseder miydiniz?

Tutarlı bir şekilde içerik yüklemek, kitlenin ilgisini sürdürmeye yardımcı olabilir ve izleyicilerin kanalı izlemeyle ilgili bir rutin oluşturmasını sağlar. Bu, izleyici memnuniyeti sinyalleri oluşturmanın anahtarıdır.

YouTube, “Önerilen” Bölümündeki Videoları Nasıl Sıralıyor?

İçerik görüntülerken ekranın sağ tarafında görünen önerilen videolar, kullanıcılara daha sonra izleyebilecekleri videolardan bir seçim sunar.

Önerilen videolar bölümü yalnızca izlenmekte olanla alakalı videoları göstermez. YouTube’un algoritması ayrıca kullanıcının önceki etkinliğini de hesaba katar.

YouTube, önerilen bölüme çekilen videoların hem kişiselleştirilmesini hem de kullanıcının o anda izlediği içerikle ilgili olmasını sağlamayı amaçlar.

YouTube’un önerilen videolar algoritması, aşağıdakiler gibi sıralama sinyallerini kullanır:

  • Hangi videoların sıklıkla birlikte izlendiği.
  • Hangi videolar konuya göre ilgilidir.
  • Bir kullanıcının daha önce izlediği videolar.

YouTube, genellikle hangi videoların birlikte izlendiğini anlayarak, kullanıcıların izleyebileceği ancak henüz hiç görmediği videoları belirleyerek sıraya koyabilir.

Bir kullanıcının geçmişte bir kanalın veya konunun ne kadarını izlediğini bilmek, YouTube’un aşağı yukarı neyi önereceğini belirlemesine yardımcı olabilir.

Pazarlamacılar için Öneriler

Bir dizi video serisi geliştirmek, önerilen bölümde daha fazla videonuzun öne çıkarılmasına yardımcı olabilir.

Tutarlı bir başlık ve küçük resim stiliyle tanımlanabilir bir markaya sahip olmak, kullanıcıların diğer tüm öneriler arasında videolarınızı fark etmesini kolaylaştıracaktır.

Her videoyu başka bir videoyu izlemek için harekete geçirici bir mesajla bitirmek, görüntüleyenlerin ilgisini çekebilir ve önemli kullanıcı memnuniyeti sinyalleri oluşturabilir.

Oynatma listelerini ve bitiş ekranlarını kullanmak da önerilen bölümde daha fazla videonuzun öne çıkmasına yardımcı olabilir.

YouTube Sıralamalarını Etkileyen Dış Faktörler

Pazarlamacıların, YouTube’un ana sayfasındaki ve önerilen bölümlerdeki video sıralamalarının harici faktörlerin etkileyebileceğini akılda tutmaları önemlidir.

Bu faktörler, içerik oluşturucunun kontrolü dışındadır. İçerikler:

  • Konu ilgi alanı : Farklı konuların farklı potansiyel kitle boyutları vardır. Niş konular, yaygın ilgi eksikliği nedeniyle sınırlı gösterime maruz kalabilir.
  • Rekabet : Hedef kitlenizin diğer kanallardaki içeriklerle ne kadar zaman geçirdiği, içeriğinizin ne kadarının onlara önerildiğini etkileyebilir.
  • Sezonluk : YouTube izleyici sayısı yıl boyunca dalgalanır ve genellikle tatillerde azalır. Konu ilgisi mevsimlerle değişebilir. Örneğin, açık hava videoları yaz aylarında daha popülerdir.

Pazarlamacılar için Öneriler

Dış etkenler mevcut olsa da, otomatik olarak görüntülemede bir düşüşün sizin kontrolünüz dışındaki bir faktörden kaynaklandığını varsaymayın.

Gösterimlerde 3 ay veya daha uzun bir süre uzun bir düşüş fark ederseniz, bu içeriğinizle yeni bir şeyler denemenizin işareti olabilir.

Denemeye devam edin çünkü insanların ilgi alanları zamanla değişir. Rutin olarak belirli bir konu etrafında içerik üretirseniz, farklı bir konuya dönmek, izlenimleri tekrar öne çıkarmaya yardımcı olabilir.

Özetle: YouTube Algoritması Hakkında 20 Gerçek

  • YouTube’un algoritması hakkında öğrendiğimiz 20 bilginin kısa bir özeti:

1. YouTube’un algoritması aslında iki algoritmadır- ana sayfa algoritması ve önerilen videolar algoritması.

2. İki algoritma, öneri sistemi olarak adlandırılır.

3. Çoğu video trafiği, arama sonuçları tarafından değil, YouTube’un öneri sistemi tarafından oluşturulur.

4. Öneri sistemi, içeriği tüm kullanıcıların önüne sunmak yerine videoları bireysel kullanıcılar için çeker.

5. Videolar, tek bir kullanıcının izleme olasılığı en yüksek olana göre çekilir.

6. YouTube algoritmalarının sıralama öncelikleri zamanla değişti.

7. 2011 yılında, tıklamalar ve görüntülemeler üst sıralarda yer alan bir sinyaldi.

8. 2012’de toplam izlenme süresi en üst sırada yer aldı.

9. 2015’ten bugüne, izleyici memnuniyeti en üst sıradaki sinyaldir.

10. YouTube, izleyici memnuniyetini ölçmek için anketler kullanır.

11. “İlgilenmiyorum” düğmesinin tıklanması, izleyici memnuniyet sinyalidir.

12. Beğenme ve beğenmeme, izleyici memnuniyet sinyalidir.

13. Ortalama görüntüleme süresi, izleyici memnuniyet sinyalidir.

14. Ortalama izlenme yüzdesi, izleyici memnuniyet sinyalidir.

15. YouTube’un ana sayfasındaki sıralama, performans ve kişiselleştirmenin bir kombinasyonuna dayanmaktadır.

16. Performans, kullanıcıların gösterildiği bağlamda bir videoyla nasıl etkileşim kurduğuyla ölçülür.

17. Kişiselleştirme, bir kullanıcının önceki etkinliğine dayanır.

18. YouTube’un önerilen bölümünde gösterilen videolar hem kişiselleştirilmiştir hem de mevcut videoyla ilgilidir.

19. YouTube’un önerilen videolar algoritması, hangi videoların genellikle birlikte izlendiğini anlamayı amaçlar.

20. Dış faktörler, konuya ilgi, sezonluk değişimler ve rekabeti içeren konular YouTube’un video önerilerini etkileyebilir.

Abdulkadir Demir
Sosyal Medya iletişim Uzmanı

Leave A Comment